רחוב יפתח הגלעדי בנתניה נמצא בשכונת נאות הרצל. זהו רחוב צר וארוך, שמכוניות חונות בו משני צידיו. התושבים פנו כמה פעמים לעירייה, בבקשה להפוך את הרחוב, או לפחות חלק ממנו, לחד-סטרי, אך העירייה לא ענתה. ביוני 2018 התארגנו התושבים, אספו עשרות חתימות ושלחו מכתב ליו"ר ועדת התחבורה, אלי דלל, ובו נימקו את הבקשה וצירפו תמונות.

"הרחוב אינו רחב דיו לשני נתיבים", כתבו. "בגלל הרוחב הצר של הרחוב, מתעוררים קונפליקטים וויכוחים בין הנהגים, עד כדי כך שהתנועה נתקעת". עוד הוסיפו התושבים, כי כאשר שני כלי רכב מגיעים זה מול זה, "כלי רכב אחד נדרש לנסוע לאחור, וזוהי סכנה בטיחותית לילדי הרחוב".

רחוב יפתח הגלעדי. "לא יכול להיות דו-סטרי" | צילום: אלבום פרטי

עוד נטען במכתב, כי ברחוב זה נמצא גן עירייה, ובשעות הבוקר והצהריים ההורים מגיעים משני כיווני התנועה, וחוסמים את הנתיב לחלוטין. התושבים אף ציינו, כי הרחובות המקבילים ליפתח הגלעדי הם חד-סטריים, מכיוון שמדובר ברחובות צרים כמוהו.

בנובמבר 2018 קיבלו התושבים מכתב תשובה מהיחידה לתלונות הציבור, ובו נמסר להם כי בקשתם נדחתה, לאחר שהועלתה לדיון בוועדת התנועה. הסיבה לסירוב, על פי המכתב, היא שלא נמצא הצדק תנועתי לשינוי הרחוב לחד-סטרי, ושבמקרה שהרחוב יהפוך לכזה, "תיווצר בעיית גישה למגרשים".

"על מה הם מדברים? איזה מגרשים?" שואלת תושבת הרחוב. "אני לא מבינה לאיזה מגרש הם התייחסו, כי אין מגרשים ביפתח הגלעדי. גם התשובה על כך שאין הצדק תנועתי היא אבסורדית. כל אדם שיסתכל על הרחוב הזה יבין בקלות שהוא לא יכול להיות דו-סטרי בשום אופן. בלתי אפשרי לנסוע בו, ומוטב פשוט להימנע מלהיכנס ברכב לרחוב".

לאחר קבלת התשובה פנו התושבים שוב לעירייה, אך ללא הועיל. כעת הם דורשים שגורמים מוועדת התנועה יגיעו לסיור ברחוב, איתם יחד. "אנחנו רוצים שהם יבואו לראות בעצמם ושיגידו לנו אם זה סביר", אומרת התושבת. "אנחנו לא מוכנים לוותר, כי זה פוגע באיכות החיים שלנו ואפילו מסכן את בטיחותנו. גם כלי הרכב שחונים סופגים, לעיתים קרובות, פגיעות ממכוניות שמנסות לתמרן ברחוב. התשובה שקיבלנו מהעירייה מעידה על חוסר אחריות לרווחת התושבים".

תגובת העירייה: "הפיכת הרחוב לחד-סטרי תוביל להאצה במהירות הנסיעה ועקב כך לסיכון ציבור הנהגים והולכי הרגל, כמו כן ייגרם קושי בגישה למגרשים והארכת דרך הגישה אליהם וכן לעומסי תנועה ברחובות אחרים".