נושא השימוש בטלפון הסלולרי בקרב ילדי בתי הספר בנתניה יעלה בקרוב לדיון בישיבת ועדת החינוך העירונית ביוזמת המשנה לראש העירייה, אהרון אורגד, המשמש מ״מ יו״ר ועדת החינוך העירונית.

לדברי אורגד, הועדה תדון בשימוש בסלולר משני היבטים: גיל אימוץ הטלפון החכם ההולך ויורד משנה לשנה כאשר מסתבר שבעיר נתניה, כמו גם בישובים נוספים, מתחיל השימוש בטלפון החכם בקרב ילדים רבים כבר בכיתה ב׳

במקביל, השימוש בסלולרי בקרב ילדי הכיתות הגבוהות יותר הוא בהיקף שעות מופרז, כולל בשעות הלימודים, דבר המסכן את בריאותם הפיזית והנפשית של התלמידים  ופוגע בלימודיהם.

צילום המחשה: shutterstock

״אזמין לועדת החינוך מומחי טכנולוגיה, פסיכולוגים , אנשי חינוך ונציגי הורים, שיסקרו בפני נבחרי הציבור וחברי הועדה את הבעיה והשלכותיה״, אומר אורגד.

אחת המוזמנות תהיה מיטל יערי. חברת ההנהגה המוסדית של בי״ס רימלט ואמא לשני בנים, אחד מהם בכיתה ב׳. ״לפני כמה חודשים התעוררנו לגלות ששליש מילדי שכבה ב׳ אצלנו אוחזים בסמרטפונים ואף נוצרו קבוצות ווטסאפ כיתתיות ללא מעקב מסודר.
לאחר שהתחלתי לחקור , קיבלתי פניות מהורים גם מבתי ספר אחרים.

"החלו זורמים דיווחים על ילדים שרק למדו לכתוב לפני שניה, שהחלו משתמשים בשפה בעייתית תוך שימוש באפליקציות שאין להם טון ושפת גוף. רעשי זמזומים בכיתות שמפריעים בקשב וריכוז בשיעור, וחשיפה לקרינה פאסיבית ומאסיבית של אוכלוסיה המוגדרת מראש כרגישה ופגיעה יותר.

"אני גאה בהורי השכבה אצלנו ברימלט על כך שהחלטנו להתאגד נגד התופעה, לפעול מיידית להגברת מודעות של הורים וילדים , ולגיוס ההנהלה לצורך החדרת תכנים מתאימים במסגרת הלימודית״.

אהרון אורגד | צילום עצמי

אורגד: ״אני מתכוון להוביל את המהלך להקטנת השימוש בסלולר במוסדות החינוך בנתניה. ראשית, לדחות את רכישת המכשיר לילדים הקטנים, ושנית, למנוע את השימוש בסלולרי בשעות הלימודים ע״י אחסנת המכשירים בתאים ייעודיים בכל כיתה. יש פתרונות אפשריים. עשרות עובדי הוראה שוחחו איתי על כך, הורים מודאגים פונים ומבקשים התערבות עירונית.

"יש לנו מערכת חינוך מסודרת אשר יש בכוחה להירתם למהלך שבסופו של דבר ילדינו בכל הגילאים ייצאו נשכרים ממנו, גם אם בתחילה הם יקטרו קצת".