תחום הסחר המקוון ממשיך לשבור שיאים בישראל. מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2018 עולה, כי למעלה מ-65 מיליון חבילות נמסרו השנה מחו"ל במשקל כולל של 14,100 טון, מול 61 מיליון חבילות שנמסרו ב-2017. מדובר בשינוי מהותי בתמהיל החבילות, שגדלו משמעותית בכ-23% במשקל וכ-7% בכמות הפריטים מול שנה קודמת.

נתניה  מדורגת במקום ה- 17 בארץ בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה עם 2 מיליון חבילות כאשר כל תושב נתניה הזמין מחו"ל 8.14 חבילות בממוצע.

תל אביב היא העיר שתושביה הזמינו הכי הרבה חבילות גם בשנת 2018 עם 5.1 מיליון חבילות. ביחס לגודל אוכלוסיה, עלתה תל אביב מהמקום ה–19 השנה שעברה למקום ה–12 השנה, כשכל תושב ת"א הזמין השנה 9.53 חבילות בממוצע.  

מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין אמר כי"עולם הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה נוספת השנה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה שלהם, כאשר הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת עבורו.

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל | צילום: שמעון מלול, מבעד לעדשה

"לראיה אנו רואים השנה עליה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר, גם אם הגידול בהזמנות מתון יחסית מול שנים קודמות. הקטגוריות המובילות בהזמנות השנה הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, אבל גם גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה ומחשבים, וויטמינים וקוסמטיקה, בהם פערי המחירים עדיין גבוהים מול ישראל".

Ali Express ו- eBay הם אתרי הקניות הפופולריים בקרב ישראליים

מנתוני דואר ישראל עולה, כי גם בשנת 2018 האתרים עלי אקספרס ואיביי היו אתרי הקניות הפופולריים בקרב הישראלים, אחריהם: אמזון, נקסט, אסוס ואתרי הגאדג'טים ,Gear Best ואתר הגאדג'טים והאלקטרוניקה הסיני עם הכתובת הישראלית Geek buying.co.il. עוד עולה כי עלי אקספרס הוא האתר המוביל בהזמנות, כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. אמזון, נקסט ואסוס הציגו את הקפיצה הגדולה ביותר מבין האתרים המובילים השנה.