נתניה מובילה את הערים הגדולות בשרון (הרצליה, רעננה) עם פגיעות והרוגים בתאונות דרכים בשנת 2018. בעיר וסביבתה נפגעו 319 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2018, מתוכם שני בני אדם נהרגו ו- 27 נפצעו באורח קשה. כך עולה השבוע מנתוני אור ירוק. 

בהרצליה נפגעו 162 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2018, מתוכם אדם אחד נהרג ו- 12 נפצעו באורח קשה.

ברעננה נפגעו 91 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2018, מתוכם אדם אחד נהרג ו- 11 נפצעו באורח קשה.

צילום: כונני מד"א

בשנת 2018 בכללותה נהרגו בכבישי ישראל 318 בני אדם בתאונות דרכים, מהם 98 נהרגו כהולכי רגל, 44 רוכבי אופנוע, 16 רוכבי אופניים רגילים ו-19 רוכבי אופניים חשמליים.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס הסופיים לשנת 2018 המתפרסמים כעת, עולה כי 133 מן ההרוגים בשנה זו  נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני, תל אביב- יפו היא העיר בה נהרגו הכי הרבה בני אדם (22), כפול ממספר ההרוגים בירושלים. קרוב ל-13 אלף בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים בשנת 2018 ומתוכם 1,197 נפצעו באורח קשה.

72 מבין הולכי הרגל שנהרגו בשנת 2018 נהרגו בתחום העירוני, כך גם 18 מבין רוכבי האופנוע ההרוגים נהרגו בתוך הערים והישובים. עשרה מבין 16 רוכבי האופניים שנהרגו בשנת 2018 נהרגו בתחומי הערים.

"שנת 2018 הסתיימה עם צמצום במספר ההרוגים בהשוואה לשנה שקדמה לה, מצב המוכיח כי תאונות דרכים הן אינן גורל משמים אלא מחדל מתמשך", אמר ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק.

"ניתן לנצח את תאונות הדרכים, ניתן להצליח במאבק הזה כל עוד המדינה תשים בראש סדר העדיפויות את הצלת החיים ותשקיע משאבים. למרות הירידה בהרוגים עדיין ממשלת ישראל כשלה ביעד שהציבה לעצמה – ירידה אל מתחת ל-300 הרוגים מתאונות דרכים. שנת 2019 חייבת להיות שנת המשך בצמצום מספר ההרוגים באמצעות שיפור התשתית בכבישים האדומים, חיזוק האכיפה המשטרתית והתמקדות באוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה להיפגעות בתאונות דרכים".