הולחו"ף (הוועדה הארצית לשימור הסביבה החופית) התכנסה בשבוע שעבר לדון בנושא תוכנית המלונאות בחוף פולג, במעמד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר ובנוכחות פעילים תושבי העיר המתנגדים לתוכנית.

בדיון, גילו הפעילים, לטענתם, שהעירייה עשתה שינויים ניכרים בתוכנית בלי לעדכן אותם ואת חברי הוועדה. לאחר דיון של שלוש וחצי שעות, הוחלט לתת לחברי הוועדה זמן ללמוד את השינויים ולקיים דיון נוסף בנושא. במקביל, בימים אלה נידון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ערר שקבוצת הפעילים הגישה על התוכנית. המאבק מגובה באמצעות מאות שלטים שנתלו בנתניה עם הכיתוב "די מרים, לא  בונים על הים".

 שלטים שנתלו ברחבי נתניה. המחאה מתרחבת

תוכנית המלונאות אושרה לפני חודשים מספר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית נתניה. על פי התוכנית, מתוכננים להיבנות, במרחק של כ-100 מטר מחוף פולג, שישה בתי מלון בני שמונה קומות כל אחד אשר יכילו 2,200 חדרים, אולמות אירועים ויותר ממאה בתי עסק שיתפרשו על כ-13,500 מ"ר.

לאחר אישורה של התוכנית, קבוצת תושבים הגישה עליה ערעור בטענה שהיא עלולה לפגוע ברצף האקולוגי של שמורות הטבע מסביב לחוף, לחסל את הספורט הימי באזור ולגרור התווספות של למעלה מ-1,000 כלי רכב שיחצו מדי יום את צירי התנועה המרכזיים של השכונות הסמוכות לחוף ויהוו מטרד סביבתי.

הדיון על הנושא בולחו"ף היה אמור להתקיים בחודש אוגוסט השנה, אלא שלטענת הפעילים, העירייה הסתירה את דבר קיומו מהם. הם הפעילו לחץ והדיון נדחה, עד שהתקיים לבסוף בשבוע שעבר.

קראו גם >> 

• מפגינים התפרצו לדיון ועדת התכנון בנושא המלונות בנתניה ופונו על ידי מאבטחים (וידאו)

• "לא יהיה": תושבי פולג ועיר ימים נגד המלונות בחוף פולג, מגייסים כסף למאבק

"העירייה שוב ניסתה להסתיר מאיתנו את הדיון בולחו"ף", אומר דודו סלמה, ממובילי ההתנגדות לתוכנית, "ביקשנו מהעירייה שישלחו לנו את החומר הרלוונטי על מנת שנספיק ללמוד אותו והוא נשלח גם לנו וגם לחברי וועדת הולחו"ף רק יום וחצי לפני הדיון, לאחר התערבות עורך דין. כשקיבלנו את החומר ראינו שיש הרבה מאוד שינויים".

עוד טוען סלמה, כי נרשמה פליאה בקרב חברי הוועדה כשראו שראש העירייה, מרים פיירברג- איכר, הגיעה אל הוועדה. "כולם היו בהלם, כי בדרך כלל ראשי ערים ומועצות לא מגיעים לדיונים כאלה. ולא רק שהיא נכחה בדיון, היא עלתה לדבר וניסתה לדחוף ולקדם את התכנית בכל כוחה", הוא אומר, "מרים פספסה בגדול.

"היו לה עשר שנים מצוינות כראש עירייה אבל בעשר השנים האחרונות היא די נרדמה על המשמר. אם נסתכל מסביב - כפר סבא, רעננה, הרצליה, כולם פיתחו אזורים לתעשיית הייטק שמכניסים מיסים לקופת העירייה. כאן זה לא קרה. בנתניה יש באזור התעשייה תחנת רכבת, נגישות לכביש החוף משני הכיוונים - זה היה אמור להיות אפילו יותר טוב מהרצליה פיתוח בתאוריה אבל לא קידמו את זה, אז מנסים לקדם בנייה בים, כי אין כרגע מנועים אחרים שמכניסים כספים".

הדיון ארך שלוש שעות וחצי ובסופו הוחלט שלא ניתן לקבל החלטה בלי ללמוד את השינויים לעומק.

"תושבי העיר איתנו", אומר סלמה, "הם ממורמרים, ובצדק, על ההתנהלות של ראש העירייה שלפני הבחירות הבטיחה שתלך עם התושבים ואחריהן שכחה לגמרי מכל ההבטחות. הדפסנו בתור התחלה 200 שלטים שנחטפו וכבר הזמנו עוד 200. העיר מלאה בשלטים הללו וזה רק מראה כמה שלא מדובר בהתנגדות של קומץ תושבים אלא בחלק נכבד מתושבי העיר שתומכים בנו".

מהעירייה נמסר: "השינוי עליו דובר נגע להתעקשות ראש העירייה והדרג המקצועי לאפשר חיבור טוב ונגיש לכל התושבים מאזור בתי הקפה והבילוי לחוף. מאחר וסדר היום של הוועדה היה עמוס, הוחלט לקיים את הדיון בישיבה הבאה".