היכל התרבות נתניה

עונת המנויים הקרובה בתיאטרון, שתיפתח ביום חמישי, תכלול מחזות והצגות הרבה יותר בועטות ונושכות מהרגיל. "בחירת ההצגות השנה", כך מסביר בני אפרים: "כללה מלבד הצגות שזכו בפרסים רבים, גם הצגות העוסקות בנושאים המעסיקים את הציבוריות הישראלית על שלל גווניה וגישותיה".

את עונת המנויים יפתחו ההצגות "משרתם של שני אדונים" וכן "על מי ועל מה". בעוד הראשונה מוגדרת כקלאסיקה, ההצגה השנייה מוגדרת כהצגה ביקורתית העוסקת באחד הנושאים המרכזיים – גם בקרב ישראלים: ניסיון לשמירה על צביון מסורתי שמרני ודתי אל מול פתיחות ושינוי במבנה החברתי. 

משרתם של שני אדונים – על תככים, אהבות ואידיאלים מזויפים

המשרת טרופלדינו מסבך שני אדונים ומסתבך בפרשיות שונות ומשונות: של אהבות נכזבות וחיזורים חרוצים, התחפשויות שובבות וחשיפות נועזות, מיתות משונות וקימות לתחיה לא צפויות. והכל, כדי שיהיה לו קצת כסף לאכול ארוחת צהרים הגונה. הקומדיה המבריקה שכתב גולדוני במאה ה-18 ממשיכה להצחיק בכל העולם גם במאה ה-21. המחזה יועלה מעל בימת היכל התרבות בתאריך 15.11. 

לרכישת כרטיסים הקליקו כאן 

 משרתם של שני אדונים | צילום: כפיר בולוטין

על מי ועל מה – על שמרנות דתית, מעמד האישה והצורך בשינוי

בסוף החודש תעלה מעל בימת היכל התרבות, ליתר דיוק בתאריכים 28-29.11, ההצגה "על מי ועל מה", המבוססת על דרמה קומית מאת המחזאי זוכה פרס הפוליצר, איאד אקטאר.

אפזל (השחקן איציק כהן), אב למשפחת מהגרים מפקיסטן, הגשים את החלום האמריקאי והקים את חברת המוניות המצליחה בעיר. אפזל האלמן רוצה להשיא את בתו הבכורה זרינה (השחקנית אלמה דישי) ונקרע בין שתי נאמנויות: ניסיון לשמור על ערכי המשפחה והמסורת בהן הוא דוגל, תוך חיפוש אחר חתן ראוי, מנגד גישתה של זרינה העצמאית והסוערת המבקשת למרוד בגישה הדתית והשמרנית – וזאת בכתיבת רומן המקים עליה את כל קהילת המהגרים הפקיסטנית.

לבמאי המחזה, משה נאור, היה ברור מלכתחילה כי המחזה של תיאטרון חיפה יעורר עניין ציבורי רב. "זה מחזה שמציג עמדה מוסרית של דור חדש שרוצה אבולוציה בתוך הדת וזה הגיוני כשאתה חי בחברה מערבית לגמרי ולא בפקיסטן", הוא אומר ומוסיף: "הגיוני שמוסדות הדת יכילו את זה, יעברו שינוי כלשהו. זרינה מדברת על פרשנות של כתבי הקודש שפוגעת בה. זה מזמין לדיון. זו לא פרובוקציה לשם פרובוקציה, לא נאמרים פה דברים קיצוניים ולמעשה המחזה לא בוחר צד.

"יש פה דמות שעוברת תהליך עומק ומשלמת מחיר. העמדות שמיוצגות מנומקות. רק בגלל שזה לא שיר הלל לאסלאם אני אמור להימנע ממנו? למה זה בסדר להציג מחזות ביקורתיים כלפי נוצרים או חרדים ובאסלאם אסור לי לגעת? זה צבוע בעיניי". 

לרכישת כרטיסים הקליקו כאן

 על מי ועל מה? | צילום: אלון שפרנסקי