ממידע שהגיע לידי מיינט על ידי תושבת איזור השרון עולה כי במהלך סוף השבוע נשלחו הודעות שהתחזו למספר טלפון של חברת פרטנר. 

נוסח ההודעה הוא כדלקמן: "לקוח יקר, חבילת הסלולר שלך מסתיימת היום. לחידוש החבילה בעלות מבצע של 2.5 שקלים לחודש בצורה מאובטחת אונליין: (לאחר מכן מופיע קישור)".

בפועל מדובר בניסיון הונאה שמטרתו לאחר כניסה לקישור המצורף, היא לשלוף מכם את פרטי כרטיס האשראי ולהשתמש בו.

נוסח ההודעה שנשלח לתושבת השרון. שימו לב | צילום מסך: פרטי

מחברת פרטנר נמסר: "אין סכנה בכניסה לקישור, זה לא וירוס אלא ניסיון פישינג- מבקשים מהלקוח להעביר פרטי אשראי לאתר מתחזה. כל עוד לא מוסרים פרטים אישיים, אין בעיה.

"מדובר בגל נוסף של ניסיונות פישינג המתחזה למספר של חברות הסלולר. גל דומה היה לפני שבועיים, אז שלחו גם ללקוחות קופות חולים וחברות ביטוח הודעות דומות. אנחנו מעוניינים להדגיש ההונאה הזו יכולה לפעול דרך מספר חברות".

מערך הסייבר הלאומי התייחס לגל הקודם של ההתקפות מסוג זה:

"ביומיים האחרונים אנו עדים למתקפת "דיוג" רחבת היקף, במסגרתה אזרחים רבים מקבלים מסרונים (SMS) חשודים.

"המסרונים נשלחים כביכול מטעם נותני שירות מוכרים כגון קופות חולים וחברות סלולאר, ומודיעים על חידוש מרשם או סיום חבילת שירות. כמו כן, מכילים המסרונים קישור אשר לחיצה עליו מובילה במרבית המקרים לדף אינטרנט שאינו פעיל".

סלקום, פרטנר ו-וואטסאפ | צילומים: מתוך ויקיפדיה, שאטרסטוק

"מערך הסייבר הלאומי מבקש לחדד את עירנות הציבור באשר לקישורים אשר אינם תואמים את כתובת הארגון ממנו הם אמורים להישלח. במקרים כגון אלה חשוב מאוד שלא ללחוץ על הקישור. על מנת לוודא את אמיתות המידע, ניתן לגלוש לאתר השירות באופן עצמאי או לחילופין לפנות למוקד שירות הלקוחות".

כזכור, במהלך יום חמישי התקיימה התקפת סייבר דרך הוואטסאפ בה "הוענקו" לכאורה ללקוחות שופרסל תווי קנייה חינם. בפועל היה מדובר בווירוס הפוגע במכשיר שברשתוכם.