עיריית נתניה, באמצעות החברה לפיתוח נתניה (ח.ל.ת), השלימה עבודות להקמת רמפה מזרחית המתחברת לגשר האחדות (האר"י), שתשמש כניסה נוספת לעיר לבאים מכביש החוף מכיוון תל אביב.

הרמפה אמורה לעמוד לרשות הנהגים במהלך החודש הנוכחי, ובשלב ראשון תתאפשר בה פנייה ימינה לכיוון מזרח העיר: שכונות קריית השרון, נאות גנים ועמליה, אזור התעשייה והרכבת. הצפי הוא שבעוד כחודשיים יוכלו הנהגים גם לפנות שמאלה, לכיוון מערב העיר: שכונות רמת חן-בן ציון.

הרמפה המזרחית | צילום: רן אליהו

העבודות להקמת הרמפה כללו סלילת כביש דו מסלולי, פיתוח נופי וגינון, שיושלם לאחר פתיחת הרמפה, בניית קירות תמך, עבודות גישור והקמת מערכות מים וכן תאורה.

בעירייה מקווים שהרמפה תקל משמעותית על עומסי התנועה הנוצרים ביתר הכניסות לעיר: גשר פולג, גשר השלום וגשר נתניה.

עוד מתוכננת הקמת רמפה מערבית, שתאפשר ירידה מגשר האחדות לכביש החוף לכיוון תל אביב. בעירייה מעריכים כי העבודות תתחלנה במהלך שנת 2019 ותסתיימנה עד סוף שנת 2020.

עלות הקמת שתי הרמפות נאמדת ב-80 מיליון שקלים, כאשר משרד התחבורה נושא ב-70 אחוז מהמימון ואת היתר משלימה עיריית נתניה.

בשנים האחרונות ניהלה העירייה מאבקים להקמת תשתיות תחבורתיות אשר יאפשרו כניסות ויציאות נוספות לעיר, לאחר שבתקופת הפיגועים הקשה הסתבר כי העיר נשענת על יציאה אחת בלבד, מרחוב הרצל אל כביש החוף.

אלי דלל (צילום: רן אליהו – עיריית נתניה)

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר: "לאחר מאמצים רבים, הדגשתי בפני שר התחבורה, ישראל כץ, את החשיבות הרבה שיש בבניית הרמפה. הפרויקט הזה הוא חלק מההשקעה שלנו בתחום התחבורה ב-10 השנים הקרובות, שעלותה כחמישה מיליארד שקל".

מ"מ ראש העירייה והממונה על התחבורה, אלי דלל: "זה אחד הפרויקטים החשובים שמאפשרים כניסה ויציאה נוספות לנתניה - עיר ארוכה שחצויה בין מזרח למערב. עבור הרמפה הזו, ראש העירייה ואני נלחמנו שנים רבות. התחלנו במאבק לפני כ-12 שנה והיו הרבה מאוד קשיים בדרך, בנושאי תכנון, הפקעות ובתקציבים. בסופו של דבר קיבלנו את מבוקשנו, כאשר משרד התחבורה נושא במרבית המימון. אין ספק שהרמפה תשפר את התנועה ותקטין את העומס בשאר המחלפים בכניסה והיציאה מהעיר".