איך הושפעו דפוסי ההתנהגות של תיירים כתוצאה מעידן הקורונה?

המגיפה העולמית שינתה כמעט כל היבט בחיינו, והנסיעות לא היו יוצאות דופן. תעשיית נסיעות הפנאי הייתה עדה לשיבושים חסרי תקדים, עם סגירת גבולות בינלאומיים ואמצעי הסגר הפכו לנורמה. עם זאת, ככל שהעולם נפתח מחדש בהדרגה, הנסיעות מתאוששות, אך לא בלי שינויים משמעותיים. עם בריאות ובטיחות בחזית, הרגלי נסיעה והעדפות חדשים צצים, ומעצבים מחדש את התעשייה במספר דרכים.

תוכן עניינים

גילוי מחדש של יתרונות התיירות המקומית

אחד השינויים הבולטים ביותר בהתנהגות הנסיעות הוא ההעדפה הגוברת של נסיעות מקומיות על פני נסיעות בינלאומיות. עם הנחיות נסיעות בינלאומיות משתנות והחשש להיתקע בחו”ל, נוסעים חוקרים את מדינותיהם שלהם יותר מאי פעם. פארקים לאומיים, חופים מרוחקים ואבני חן נסתרות במדינה זוכים לפופולריות. מעבר לזה, נסיעות פנים-פנים מציעות תחושת בטיחות והיכרות, מה שהופך אותה לאופציה אטרקטיבית עבור רבים, במיוחד משפחות ומטיילים מבוגרים.

עליית הביקוש לדיגיטליזציה וחוויות מונחות טכנולוגיה

המגיפה האיצה את שימוש בטכנולוגיה בתחום הנסיעות. צ’ק-אין מקוון, דרכוני בריאות דיגיטליים, סיורים וירטואליים וחוויות מציאות רבודה הפכו לדבר שבשגרה. מטיילים רבים התרגלו לנוחות המונעת הטכנולוגית האלה, ושכיחותם צפויה לעלות. בנוסף, אפליקציות לנייד המספקות עדכונים בזמן אמת על הגבלות נסיעות, הנחיות בריאות ומקרי COVID-19 מקומיים מתגלים הכרחיים לתכנון נסיעות בטוחות.

שהות ארוכה יותר בחו”ל של נוודים דיגיטליים

כשהעבודה מרחוק הופכת למרכיב קבוע עבור רבים, הגבול בין עבודה לפנאי הולך ומטשטש. המטיילים בוחרים בשהות ארוכה יותר, המשלבת עבודה ופנאי – המכונה “קציצות עבודה”. טיולים מורחבים אלו מאפשרים למטיילים לטבול ביעד, לחוות תרבות מקומית ולעבוד בסביבות מעוררות השראה. בתי מלון ואתרי נופש רבים נותנים מענה למגמה זו על ידי מתן חללי עבודה ייעודיים, אינטרנט מהיר והנחות לשהייה ארוכה.

תיעדוף גבוה יותר של כל מה שקשור לבריאות ובטיחות מאשר בעבר

גם כשהחיסונים מתגלגלים והעולם מתקדם לעבר נורמאלי חדש, הבריאות והבטיחות נשארים בעלי חשיבות עליונה. המטיילים בוחרים ביעדים עם תשתית בריאות איתנה ומוכנים לשלם פרמיה עבור מקומות לינה שמקיימים תקני תברואה מחמירים. יש גם ביקוש מוגבר למוצרי ביטוח נסיעות המכסים שיבושים הקשורים ל-COVID-19, מה שמאותת על ההתמקדות המוגברת בבטיחות ובמוכנות.

גדילה משמעותית של ביקוש לאופציות הזמנת כרטיסים גמישות ואפשרויות ביטול טיסות

חוסר הניבוי שהביאה המגפה הפכה את הגמישות לגורם חשוב בתכנון הנסיעות. חברות תעופה, בתי מלון ומפעילי תיירות הגיבו בכך שהציעו מדיניות הזמנה וביטול נוחה יותר. היכולת לשנות או לבטל תוכניות ללא קנסות כבדים מעניקה לנוסעים את הביטחון להזמין מראש, גם בתוך אי ודאות.

לסיכום

העידן שלאחר המגפה הגדיר מחדש את נסיעות הפנאי, עם שינויים בהעדפות ובהתנהגויות שסביר שיימשכו. ככל שהתעשייה מסתגלת לשינויים האלה, האחריות היא על ספקי השירות לחדש ולעמוד בצרכים המתפתחים של נוסעים. מעל לכל, המהות של הטיול – חקר מקומות, תרבויות וחוויות חדשות – נשארת ללא שינוי, גם כשהדרכים שבהן אנו מטיילים משתנות.

דילוג לתוכן